סנגור ותמיכה

מרכז הסנגור והתמיכה שלנו מספק תמיכה וסיוע ליחידים ומשפחות מקהילת מבקשי המקלט שנמצאים במצבים סוציאליים מורכבים. הוא מנוהל על ידי רכז ומופעל על-ידי צוות מתנדבים ומגשרים קהילתיים. המרכז נותן מענה ישיר למאות מבקשי מקלט מדי חודש, ומפיץ מידע לאלפי בני אדם נוספים.

קבלת הקהל של מרכז הסנגור והתמיכה מתקיימת פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים ומסייעת לפונים בנושאי רווחה, בריאות, חינוך, מעמד, התמודדות מול הרשויות והתערבות במקרי סיכון דחופים. 

מתנדבי המרכז, לצד המגשרים הקהילתיים המסייעים בתרגום שפתי וגישור תרבותי, יושבים עם הפונים ומנסים להעניק קשת רחבה של מענים לבעיותיהם – איתור פתרונות במסגרת א.ס.ף, הפנייה לארגונים רלוונטיים נוספים, תמיכה רגשית, פעילות למיצוי זכויות והגשת סיוע הומניטארי. 

פניות שלא מגיעות לפתרונן במסגרת שעות קבלת הקהל מועברות לטיפול-עומק (פולו-אפ) על ידי רכזת וצוות מתנדבים, שממשיכים בטיפול באמצעות פנייה לגורמים פרטיים, ציבוריים ועסקיים.

מרכז הסנגור והתמיכה מפיק ומנגיש חומרי הסברה למבקשי המקלט בנוגע לזכויות ולמענים הניתנים במסגרת החוק בישראל ובארגוני החברה האזרחית. בשעות קבלת הקהל, ובאמצעות הרשתות החברתיות, מספק המרכז מידע והכוונה בנושאי רווחה, בריאות, זכויות נשים, חינוך, מעמד, התמודדות מול הרשויות, ועוד.

נוסף על פעילות הסיוע הישירה למבקשי המקלט, למרכז הסינגור והתמיכה יש תפקיד מרכזי בפעילות שלנו לקידום זכויותיהם ורווחתם של מבקשי המקלט בישראל. הפניות הפרטניות הרבות שמתקבלות במרכז, והסוגיות שעולות במהלך הטיפול בהן, מספקות בסיס לעבודת העמותה לשינוי ושיפור המדיניות הציבורית.

שעות קבלת קהל במרכז הסינגור והתמיכה

קבלת הקהל למבקשי מקלט במשרדי א.ס.ף מתקיימת בימים ראשון ושלישי, בין השעות 19:30-16:00. יש לקבוע תור באמצעות הטלפון ביום קבלת הקהל. בנוסף, אפשר להתקשר בשעות פעילות המוקד הטלפוני לקבלת מידע ועזרה בכל בעיה ומצוקה.

מספר טלפון: 055-6650022

הטלפון פתוח במועדים הבאים:

ראשון – 13:00-12:00 (גם כדי לקבוע תור להגעה למשרד)

שלישי – 13:00-12:00 (גם כדי לקבוע תור להגעה למשרד)

רח' גולומב 52, תל אביב