שקד החליטה להתיר לפליטים מאוקראינה שהגיעו מאז המלחמה לעבוד כחוק

23.05.22, בר פלג, הארץ

אוקראינה

הליכים משפטיים

מדיניות ממשלת ישראל

תעסוקה

שרת הפנים, איילת שקד, החליטה לאפשר לפליטים שהגיעו מאוקראינה מאז פלשה רוסיה לארצם ב-24 בפברואר לעבוד בישראל. לפי ההחלטה, המדינה לא תנקוט צעדי אכיפה נגד פליטים שנכנסו לישראל כדין החל מאותו מועד, או נגד מעסיקיהם. עוד הוחלט כי פליטים אוקראינים שהגיעו לישראל לפני מועד זה לא יגורשו, אך לא יוכלו לעבוד.

ההחלטה נוגעת לכ-15 אלף פליטים המחזיקים באשרת תייר המתירה את שהייתם בישראל למשך שלושה חודשים. לפי ההחלטה, רישיונם של בעלי דרכון אוקראיני המחזיקים באשרת תייר בתוקף יוארך עד ל-30 ביוני, ללא צורך בהגעתם ללשכות רשות האוכלוסין. עוד נמסר כי השרה שקד תבחן בתוך 30 יום את המצב ותקבל החלטה הן לגבי מי שהגיעו מאוקראינה לפני תחילת המלחמה והן לגבי מי שהגיעו אחריה.

הודעת משרד הפנים נמסרה דקות ספורות לפני תחילתו של דיון בכנסת בנושא, בוועדה לענייני עובדים זרים בראשות ח"כ איבתיסאם מראענה. היא מגיעה על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בשבוע שעבר לאפשר לשני אזרחי אוקראינה שהגיעו לפני המלחמה לעבוד בישראל.

החלטתה של השופטת מיכל אגמון גונן היתה אמנם פרטנית, אך מאז שניתנה ההחלטה פנה דיין בבית הדין לעררים אל משרד הפנים ודרש להעניק היתרי עבודה לאוקראינים ששהו בישראל לפני המלחמה וחוסים תחת הגנה קבוצתית.

לקריאת כתבת המקור
חזרה למעלה