פעילויות הקיץ במועדון הנוער של א.ס.ף 2023

31.08.23, עו"ס נעה ניברון

ילדים ובני נוער

ניוזלטר

שותפים ושותפות יקרים.ות,

סופו של החופש הגדול הוא הזדמנות עבורי להציג את עצמי, ולספר לכן ולכם על פעילויות מועדון הנוער שלנו. התחלתי את עבודתי בא.ס.ף בחודש מאי, לקראת חודשי הקיץ עמוסי הפעילויות, כך שנכנסתי היישר לשיא העשייה במחלקת הנוער של הארגון. מועדון הנוער של א.ס.ף, משרת כ-100 נערות ונערים בגילאים שונים ומצליח לשמש בית חם לכל אחת ואחד מהם. שירה מרום, מרכזת פעילות מועדון הנוער, עזרה לי להיכנס לעניינים במהרה וביחד התחלנו, תוך כדי היכרות עם הילדים והוריהם, לתכנן את פעילויות הקיץ.

ימי הקיץ הם ימים עמוסים במיוחד במועדון נוער של א.ס.ף. צוות המועדון, שמורכב מצוות מתנדבים מדהים, פועל בכל ימות השנה לספק מרחב בטוח לנערים ונערות שהוריהם פליטים. כמי שמגיעה מרקע של עבודה עם בני נוער ידעתי מראש שפעילויות הקיץ חשובות מאוד, בעיקר כי חודשי הקיץ מציבים נערים ונערות בפני פיתויים רבים, שבשילוב עם החוסר במסגרות וה"שעמום" מובילים לשעות רבות מול המסכים או שעות רבות מחוץ לבית. ילדי הפליטים, אשר מתגוררים בשכונות דרום תל אביב, מצויים במהלך חודשי הקיץ בסכנה מוגברת לשוטטות ולחשיפה להתנהגויות מסכנות.

בני הנוער בליווי צוות המועדון ביקרו באטרקציות ומקומות שונים בארץ במטרה ליצור הפוגה משגרת היום יום ובילוי משותף, במקביל לפעילות המועדון השוטפת. היציאה אל מחוץ לגבולות המועדון איפשרה לבני ובנות הנוער לחזק את הקשרים ביניהם ולייצר תחושה משפחתית וביתית.  אחת החוויות הזכורות לי ולשירה ביותר היא מהטיול שעשינו למצוק שילת שם עשינו סנפלינג כשלרובנו זו היתה הפעם הראשונה. ההתמודדות עם האתגר עוררה באופן טבעי שיח מגוון ומעמיק על פחדים וחששות. כך מצאנו את עצמנו יושבות למרגלות המצוק יחד עם בני הנוער מדברות על פחדים החל מפחד מהחושך ועד לחששות והחרדות מהמצב בארץ ושאלות על העתיד שלהם כילדי פליטים במדינת ישראל.

השבוע חגגנו את סוף הקיץ ואת החזרה ללימודים במסיבת סיום מושקעת ומרגשת וציינו ביחד – הנוער, המתנדבים, שירה ואני את סיום התקופה העמוסה הזו. כעת, המועדון יוצא לחופשה קצרה לתקופת החגים ונחזור לאחר מכן בכוחות מחודשים, כדי להמשיך ולעבוד עם בני הנוער הנפלאים, ולהעניק להם מרחב מוגן ומסגרת ביתית וחינוכית שמגיעה להם.

חזרה למעלה