נלחמות על דמוקרטיה אמיתית, זכויות אדם וזכויות פליטים! צאו להפגין

23.07.23, טלי אהרנטל

ללא קטגוריה

מדיניות ממשלת ישראל

שותפים ושותפות יקרים.ות,

התרגשתי לראות אמש את מאות אלפי הישראלים שיצאו לרחובות והפגינו נגד ניסיון הממשלה לבצע הפיכה משטרית. כבר יותר מחצי שנה שאנו בארגון שותפות מלאות להפגנות ומתמלאות בתקווה וגאווה כשאנו רואות ישראלים שלא מוכנים להיכנע לשלטון שמבקש לדכא את החופש שלהם ולפגוע בזכויות שלהם.

לפני כשבועיים קיבלנו תזכורת לחשיבותה של מערכת משפט עצמאית. בית המשפט העליון פסק ששלילת ההפרשות הסוציאליות שהופקדו לטובת עובד זר שעבד כאן כחוק אבל אשרת השהייה שלו פקעה, היא לא חוקית. ממש כמו בפסילת חוק הפיקדון, בית המשפט העליון קבע שמדובר כאן בפגיעה לא מידתית בזכות לקניין, משום שההפרשות הסוציאליות הן של העובד.

מיד לאחר הפסיקה החלו להישמע קולות מהקואליציה התוקפים את השופטים ומערכת המשפט ושר המשפטים יריב לוין הוציא הודעה לתקשורת: "אם למישהו היה ספק מדוע דרושה רפורמה עמוקה במערכת המשפט, הוא קיבל היום שוב את התשובה בפסק דין נוסף שמעודד הגירה בלתי חוקית לישראל תוך פגיעה בהרכב הדמוגרפי ובזהות היהודית של המדינה."

לא אתייחס לטענות המופרכות של לוין לגבי "האיום הדמוגרפי" על מדינת ישראל, ואתמקד דווקא במשמעות של פסק הדין ואמירתו של לוין עבורי. עבורי, זוהי תזכורת נוספת לקשר הישיר בין דמוקרטיה לבין זכויות אדם, בין ההפיכה המשטרית לבין הכוונות הרעות שעומדות מאחוריה.

כשאני יוצאת להפגין וקוראת: אין דמוקרטיה בלי זכויות אדם, אין זכויות אדם בלי זכויות פליטים, אני מצביעה על הקשר הישיר בין מערכת משפט מתפקדת ועצמאית, שמפעילה ביקורת שיפוטית על הרשות המבצעת כשהדבר נדרש, ובין זכויות של קבוצות מודרות כפליטים ומהגרים (אבל לא רק).

הגיע הרגע שבו כל אחת ואחד מאיתנו צריכים.ות להחליט באיזה צד של ההיסטוריה אנחנו נמצאים.ות, אני קוראת לכם.ן להתנגד ולצאת ולהפגין.

חזרה למעלה