המונים למען הפליטים: תומר הימן וארגון א.ס.ף יראו לכם מה זה

22.05.23, מערכת טיים אאוט, טיים אאוט

ללא קטגוריה

הימים הם לא ימים טובים למיעוטים, ועל רקע כוונותיה של ממשלת העבריינים של נתניהו לחוקק את חוקי ההפיכה המשטרית, נראה שעוד צפויים למיעוטים (ולכולנו) ימים קשים עוד יותר. בארגון א.ס.ף המסייע לקהילות הפליטים ומבקשי המקלט, יוצאים בימים אלה לקמפיין מימון המונים חדש כדי לחזק את מעמדם של הפליטים ומבקשי המקלט בצל יוזמות החקיקה שמבקשות להרע אותו. מי שהתגייס לקמפיין לפני שיצא לדרך הוא במאי הדוקו המוערך ועטור הפרסים תומר הימן ("אני לא", "תומר אגסי הציל את חיי", "מיסטר גאגא") שביים לטובת הקמפיין סרטון תיעודי קצר.

"היה לי ברור שצריך לעשות סרטון שיביא את קולם של מבקשי המקלט ויחשוף אותם לציבור הישראלי, ואני מקווה שכמה שיותר אנשים יחשפו לסרטון הזה שנעשה ברגישות, מחשבה ואהבה גדולה, ובתקווה שהוא יוכל לגייס כסף בתקופה המאוד מורכבת הזו לארגון א.ס.ף", אמר הימן, תושב שכונת שפירא בעצמו, שכבר ביים בעבר סרט תיעודי על קהילה זרה אחרת בדרום תל אביב ("בובות נייר", על מהגרי העבודה הפיליפינים ומופעי הדראג שלהם).

"כשהזמינו אותי לפגישה במשרדי הארגון באזור תחנה מרכזית, לקח לי זמן למצוא את המקום כי לא היה כל שילוט וזה עצבן אותי", מספר הימן. "כשמצאתי את הכניסה ועליתי למשרדים שלהם, הופתעתי מהיופי של המקום, מהביטחון שהוא משרה על מי שנכנס אליו, על הפעילות שוקקת החיים של הפליטים, ושאלתי – למה אתם עושים לי חיים קשים להגיע אליכם? הם הסתכלו עלי במבט מוזר ואמרו – הקהילה יודעת איפה אנחנו. המטרה שלנו היא לא למשוך אש סביב העזרה והתמיכה בפליטים בתקופה הזו, בעבר כבר היינו מטרה וכמות הקללות, השטנה, האלימות שהפליטים והצוות שלנו חשוף אליהם ברשת וברחובות גדולה. לכן אנחנו מעדיפים לא לשים שלט גדול עם חץ שמוביל למשרדים שלנו".

מנכ"לית ארגון א.ס.ף, טלי אהרנטל, מספרת ש"כשהתחלנו לתכנן את קמפיין גיוס הכספים לארגון, חשבנו במי נוכל להיעזר כדי להוציא את הרעיון אל הפועל – והמחשבה על תומר הימן היתה כמעט מובנת מאליה, כתושב דרום תל אביב וכמי שמכיר מקרוב את המציאות פה, ולא פעם בוחן אותה בסרטיו בעין ביקורתית אך חומלת. ואכן, המפגש בין תומר לבין המתנדבים בארגון, פליטים ומבקשי מקלט, היה מפגש אנושי מרגש ובגובה העיניים, שהוליד סרטון המביא את סיפורם האישי והקשה בדרך הנה, ואת היחס הנורא לו הם זוכים בישראל – בין אם באופן רשמי באמצעות מדיניות מפלה ומדירה, ובין אם בגזענות והשפלה בחיי היום-יום".

"אני משוכנעת שכל מי שיצפה בסרטון יזכה לראות זווית אנושית על מבקשי המקלט, ואני כולי תקווה שהדבר יביא גם להתגייסות רחבה לתרומה לארגון ולחיזוק פעילותנו לקראת כל המאבקים שעוד נכונו לנו למען הגנה על זכויות האדם בישראל, ולמען חיזוקה של קהילת הפליטים ומבקשי המקלט החיה כאן", הוסיפה אהרנטל.

בישראל חיים כיום כ-33,000 פליטים ומבקשי מקלט מאפריקה עם ילדיהם, ובנוסף עוד כ-35,000 פליטי מלחמה מאוקראינה. הם ברחו מזוועות המלחמה ורדיפות בארצות מוצאם – ובישראל הרשויות מתעמרות בהם ומונעות מהם מעמד וזכויות לאורך שנים. עמותת א.ס.ף הוקמה לפני 15 שנים והיא ארגון זכויות אדם שפועל על מנת לרכז את הסיוע לפליטים. לצד התמיכה הישירה בפליטים באמצעות סיוע פסיכוסוציאלי ופעילות מועדון הנוער, נאבק הארגון בזירה הציבורית להכרה, לזכויות ולחיים בכבוד לפליטים בישראל.
>> "בונים אלטרנטיבה, נותנים תקווה": קמפיין מימון ההמונים של ארגון א.ס.ף עכשיו באוויר. הקליקו כאן

לקריאת כתבת המקור
חזרה למעלה