גם השבוע אנחנו מגיעות להפגנות נגד ההפיכה השלטונית

19.01.23, טלי אהרנטל

מדיניות ממשלת ישראל

ניוזלטר

שותפות ושותפים יקרים,

גם במוצאי שבת הקרובה אנחנו נהיה בהפגנה נגד תכניות הממשלה החדשה, להעביר את הרפורמות במערכת המשפט שירסקו את הדמוקרטיה הישראלית. הרפורמה הזאת ושאר החוקים שהממשלה שואפת לקדם כפי שמשתקף מההסכמים הקואליציוניים ומהתבטאויות חברי הקואליציה בתקשורת הן סיבה לבהלה עבור פליטים בישראל ועבור מי שאכפת להם מזכותם של פליטים להגנה ולקיום בכבוד. אבל הן גם סיבה לבהלה רחבה יותר, עבור כל מי שאכפת להם ממצב הדמוקרטיה בישראל. המתקפה המתוכננת על פליטים היא חלק אינהרנטי מהמתקפה המתוכננת על מוסדות הדמוקרטיה בכלל ועל הרשות השופטת בפרט. בליבה של המתקפה הזו נמצאת שאיפה אחת: להפוך את הרשות המבצעת (רשות האוכלוסין וההגירה) לכל-יכולה, ולאפשר לה לדרוס ללא מעצורים את הזכויות של כל מי שחי בישראל אבל לא מחזיק באזרחות ישראלית.

מקדמי הרפורמה נוטים להשתמש בדוגמאות של ביטול "חוק הפיקדון" ובביטול הכליאה במתקן "חולות" ע"י בג"צ דווקא כדי להצדיק את קיומה. בעשותם כך הם מציירים קו ישיר בין שנאת זרים והאחר לבין מטרות הרפורמה. ולכן אנחנו שם, בהפגנה, כדי להזכיר לכל ישראלי וישראלית שאין דמוקרטיה בלי זכויות אדם ואין זכויות אדם בלי זכויות פליטים.

**בהפגנות הקרובות נציגי ארגון א.ס.ף יחלקו סטיקרים עם הכיתוב – "אין דמוקרטיה בלי זכויות אדם אין זכויות אדם בלי זכויות פליטים". אז חפשו אותנו בהפגנה ועזרו להפיץ את המסר.

חזרה למעלה